صفحه اصلی
بلاگ
مقاله
آیا سرامیک برای کف پارکینگ مقاومت دارد؟ مزایا آن + {تکنیک های افزایش مقاومت}
آیا سرامیک برای کف پارکینگ مقاومت دارد؟ مزایا آن + {تکنیک های افزایش مقاومت}

آیا سرامیک برای کف پارکینگ مقاومت دارد؟ مزایا آن + {تکنیک های افزایش مقاومت}

پارکینگ به عنوان یکی از مهم ترین بخش های یک سازه، خود شامل ویژگی های مختلف است که کف سازی در آن بسیار با اهمیت است. اما در این میان برای تمامی افرادی که قرار است یک پارگینگ را طراحی کنند ممکن است این سوال وجود داشته باشد که آیا سرامیک برای کف پارکینگ مقاومت دارد یا خیر.

سرامیک ها در طرح ها و انواع مختلف وجود دارند که استفاده از آن ها برای کفپوش مکان های مختلف از جمله پارکینگ می تواند به دلیل زیبایی وسوسه برانگیز باشد. در ادامه این مطلب به این پرسش پاسخ می دهیم و استفاده از سرامیک برای پارکینگ را بررسی خواهیم کرد.

بررسی مشخصات سرامیک مناسب کف پارکینگ

برای اینکه بدانیم آیا سرامیک برای کف پارگینگ مقاومت دارد یا خیر باید به ویژگی ها یا مشخصات یک سرامیک مناسب برای کف پارگینگ توجه کنیم. اول از همه سرامیک برای کف پارکینگ باید از استحکام، دوام و مقاومت شکست بالایی برخوردار باشد.

مشخصات سرامیک مناسب کف پارکینگ

سرامیک باید در برابر ضربه و تغییرات دمای محیط نیز مقاومت عالی از خود نشان دهد. هم چنین ایمنی نیز برای آن باید در نظر گرفته شود. سرامیک ها نباید لیز یا سُر باشند و در برابر رفت و آمد بالا نباید سریع ساییده شوند.

 البته اگر قرار است از سرامیک ها برای مناطق گرم و خشک استفاده شود، بهتر است در برابر گرما نیز از خود مقاومت نشان دهند. به همین دلیل سرامیک پرسلانی، به عنوان یک انتخاب عالی برای کف پارکینگ ها برجسته می شود.

این نوع سرامیک با ترکیب متراکم و غیر متخلخل مشخص می شود که آن را در برابر جذب آب، لکه ها و یخ زدگی بسیار مقاوم می کند و همچنین مدول گسیختگی و مقاومت شکست و مقاومت در برابر سایش بالایی دارد که این مورد باعث می ‌شود که سرامیک پرسلان برای کاربردهایی، از جمله پارکینگ ‌ها که در برابر ترافیک ماشین آلات قراردارند، مناسب باشد.

علاوه بر این، سرامیک های پرسلان اغلب دارای طرح ‌های متنوعی هستند که امکان سفارشی‌ سازی را بدون به خطر انداختن جنبه ‌های عملی مورد نیاز برای کف پارکینگ فراهم می ‌کنند.

مزیت استفاده از سرامیک برای کف پارکینگ

مزیت استفاده از سرامیک برای کف پارکینگ

حال که به سوال آیا سرامیک برای کف پارکینگ مقاومت دارد یا خیر پاسخ دادیم و با ویژگی های آشنا شدیم، نیاز است تا درباره مزایای استفاده از سرامیک ها برای پارکینگ نیز بدانیم.

  • سرامیک ها مانند سرامیک پرسلان کف به دلیل مقاومت و دوام خود مشهور هستند و آن ها را به گزینه ای ایده آل برای مکان های پرتردد مانند پارکینگ تبدیل می کند. این سرامیک ها می توانند وزن وسایل نقلیه را تحمل کنند و در برابر سایش ناشی از حرکت و اصطکاک مداوم مقاومت کرده و سطحی با دوام و نگهداری کم را تضمین کنند.
  • سرامیک های پرسلانی ذاتاً در برابر لکه ‌ها مقاوم هستند و برای پارکینگ که مستعد نشت روغن، گریس و سایر مایعات خودرو است بسیار مهم در نظر گرفته می شوند.
  • کف ‌های سرامیکی به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند، زیرا می‌ توان آن ‌ها را به راحتی جارو یا تمیز کرد. بر خلاف برخی دیگر از مواد کفپوش، سرامیک برای محافظت نیازی به پوشش یا درزگیر خاصی ندارد و این امر نیاز به تلاش‌ های تعمیر و نگهداری مکرر و پرهزینه را کاهش می ‌دهد.
  • سرامیک های پرسلانی در طیف گسترده‌ ای از رنگ ‌ها، الگوها و بافت ‌ها وجود دارند که امکان طراحی‌ های خلاقانه و قابل تنظیم کف پارکینگ را فراهم می‌ کنند.
بالا بردن دوام سرامیک کف پارکینگ

بالا بردن دوام سرامیک کف پارکینگ

با وجود اینکه بعضی از انواع سرامیک برای کف پارکینگ مناسب در نظر گرفته می شوند، اما باز هم نیاز است برای بالا بردن مقاومت و استحکام سرامیک در طول زمان نکاتی را رعایت کرد. توجه به این موارد برای تمامی افرادی که پارکینگ سرامیکی دارند یا قرار است از این نوع مصالح برای ساخت پارکینگ استفاده کنند، ضروری است.

نصب با کیفیت

اطمینان حاصل کنید که سرامیک های پرسلانی توسط متخصصان با تجربه و ماهری که بهترین شیوه های اجرا را دنبال می کنند نصب شده اند. آماده سازی مناسب سطح (زیرسازی مستحکم و مقاوم)، استفاده از چسب مناسب و انتخاب سرامیک با ابعاد و ویژگی های سطح مناسب برای دوام طولانی مدت ضروری است.

آماده سازی صحیح بستر

زیرلایه یا سطح زیرین باید قبل از نصب سرامیک به درستی آماده شود. یک بستر مستحکم و تراز از ایجاد ترک و نشست ناهموار جلوگیری می کند.

تمیز کردن منظم سرامیک کف پارکینگ

برای پاک کردن کثیفی‌ ها، زباله ‌ها و مواد شیمیایی که می ‌توانند به سایش و لکه‌ دار شدن منجر شوند ، برنامه تمیز کردن معمولی را داشته باشید. از پاک کننده های معمولی و مناسب استفاده کنید که به سطح سرامیک آسیب نرساند.

سخن پایانی

آیا سرامیک برای کف پارکینگ مقاومت دارد؟ این سوال ممکن است برای بسیاری از افرادی که می خواهند با سرامیک کفپوش پارکینگ را طراحی کنند، پیش آید. برای پاسخ ابتدا بهتر است با ویژگی ها و نوع سرامیک مخصوص پارکینگ آشنا شد.

سپس برای بالا بردن مقاومت سرامیک ها برای کف پارکینگ بهتر است تا مواردی که در این زمینه تاثیر گذار هستند رعایت کنیم. در این صورت می توان به راحتی از سرامیک برای کف پارکینگ استفاده کرد.