صفحه اصلی
بلاگ
مقاله
ابزار های حرفه ای و جدید برای نصب کاشی و سرامیک
ابزار های حرفه ای و جدید برای نصب کاشی و سرامیک

ابزار های حرفه ای و جدید برای نصب کاشی و سرامیک

ابزار و تجهیزات در هر حرفه ای اهمیت زیادی دارد و در انجام کار به صورت اصولی نقش ویژه‌ای را ایفا می کنند؛ به طوری که فردی با داشتن تخصص و مهارت بالا در یک کار باز هم برای انجام آن نیاز به ابزار مخصوص خواهد داشت.

در بحث نصب کاشی و سرامیک نیز استفاده از ابزار حرفه ای و جدید می تواند در انجام کار به بهترین شکل ممکن بسیار کمک کند؛ در این مطلب همراه وبسایت پما ایمپریو باشید تا شما را با ابزار نصب کاشی آشنا کنیم.

معرفی انواع ابزار نصب کاشی

امروزه برای اجرای کاشی و سرامیک پرسلان در قسمت های مختلف بنا از ابزارها و تجهیزات مختلفی استفاده می کنند؛ در ادامه به معرفی مهم ترین و جدیدترین ابزار کاشی کاری می پردازیم.

کاشی بُر دستی و تیغه بُرش

1. کاشی بُر دستی و تیغه بُرش

یک ابزار مناسب برای برش کاشی و سرامیک در ابعاد موردنظر استفاده از دیسک برش یا تیغه برش است؛ با به کارگیری این وسیله، برش روان انجام شده و لب‌پَری روی سرامیک ایجاد نمی شود.

کاشی بُر دستی و تیغه برش یک ابزار حرفه ای برای ایجاد برش های عالی روی متریال های مختلفی مثل سنگ های طبیعی، شیشه، پرسلان و کاشی و سرامیک است.

گردبُر کاشی

2. گردبُر ؛ ابزار حرفه ای کاشی کاری

در برخی مواقع هنگام نصب کاشی و سرامیک برای عبور از دستگاه تخلیه لوله ها و اتصالات شیرآلات نیاز به ایجاد حفره هایی روی سطح کاشی است؛ به این منظور باید از ابزار حرفه ای کاشی کاری با کیفیت و محاسبات ریاضی استفاده کرد تا از ایجاد هر گونه ترک و شکستگی روی سطح کاشی جلوگیری شود.

گردبُر شیشه یک ابزار مهم برای ایجاد حفره در این قسمت های ساختمان برای نصب کاشی است؛ گردبُرهای با قطرهای مختلف می توانند روی سطوح مختلف مانند کاشی مرمر، پرسلان، گرانیت و شیشه حفره هایی را ایجاد کنند.

میکسر چسب کاشی

3. میکسر چسب کاشی

چسب، مهم ترین متریال مورد استفاده در کاشی کاری است و میکسر چسب نیز یک ابزار ضروری برای نصب کاشی محسوب می شود. وظیفه این ابزار نصب کاشی مخلوط کردن و تهیه ملات چسب است که در انواع مختلف شامل مکانیکی، دستی و ماشینی در اندازه ها و ابعاد متفاوت و با سرعت و موتورهای گوناگون در بازار وجود دارد. برای استفاده از میکسر چسب باید تیغه مناسبی را برای مخلوط کردن ملات چسب انتخاب کرد؛ چرا که این ابزار برای مخلوط کردن انواع متریال مثل سیمان، چسب، رنگ و رزین‌ ها کاربرد دارد.

ماله‌ های دندانه دار کاشی

4. ماله‌ های دندانه دار کاشی؛ ابزار نصب کاشی

از ماله دندانه دار کاشی برای پخش ملات روی سطح کاشی، سرامیک، دیوار و کف استفاده می شود؛ این کار را نمی توان به وسیله کاردک های معمولی یا با دست انجام داد و به دلیل پخش نامناسب ملات سرامیک به خوبی جای خود محکم نمی شود.

جنس ماله دندانه دارکاشی از مواد درجه یک استیل یا فنر آهنی است و هنگام انتخابِ این ابزارِ نصبِ کاشی باید دقت کرد که ماله با ابعاد مناسب دندانه باشد تا میزان پوشش ملات مناسب در سطح مورد نظر اجرا گردد.

چکش لاستیکی

5. چکش لاستیکی

چکش لاستیکی از مهم ترین ابزار نصب کاشی و سرامیک به شمار می رود که برای ضربه زدن به کاشی و سرامیک هنگام نصب در کف کاربرد دارد و در اندازه های مختلف تولید می شوند.

در تکنولوژی های جدیدتر برای راحتی کار این چکش ها به صورت برقی هستند که به دلیل قابلیت ویبره‌ای که دارند باعث قرارگیری محکم سرامیک در سطح و اتصال قوی‌ تر کاشی و سرامیک با چسب می شوند. نکته مهم در مورد این چکش ها قابلیت تنظیم فرکانس ویبره آن‌ها برای سرامیک و کاشی های مختلف است.

سیستم همتراز کاشی

6. سیستم همتراز کاشی ، کلیپس و گوه

برای نصب حرفه ای و دقیق انواع سرامیک و کاشی نیاز به سیستم همتراز بسیار ضروری است که این ابزار کار یکپارچه سازی سطح کاشی ها در کنار هم را برعهده دارد. سنجش تراز بودن لبه های کاشی به وسیله سیستم همتراز در زمان بسیار کمتری صورت می گیرد.

سیستم همتراز به عنوان جدیدترین ابزار کاشی کاری شامل گوه و کیلیپس های تراز کننده و انبر است و از آن‌ها برای اطمینان از توزیع فشار مساوی بر روی کاشی استفاده می شود.

کلیپس فاصله دهنده

7. کلیپس فاصله دهنده (صلیبی - اسپیسر)؛ جدیدترین ابزار کاشی کاری

ایجاد فواصل متناسب و هم اندازه بین کاشی ها از مراحل دشوار در نصب کاشی و سرامیک است که تقریباً به صورت دستی نیز به درستی انجام نمی شود و وقت زیادی را از نصاب می گیرد. برای رفع این مشکل از کلیپس فاصله دهنده و ابزاری به نام صلیبی یا اسپیسر استفاده می شود و در اندازه یک میلیمتر به بالا تولید می شود.

سطل پلاستیکی

8. سطل پلاستیکی

برای اینکه کاشی کار به راحتی به ملات چسب دسترسی داشته باشد و همچنین به منظور حمل و مخلوط کردن ملات، از سطل پلاستیکی استفاده می شود؛ این سطل برای نگهداری ملات های سنتی یا متریال جدیدتر مثل مواد بندکشی سرامیک و چسب کاشی پرسلان کاربرد دارد.

اسفنج

9. اسفنج

در طی مراحل نصب و بندکشی کاشی و سرامیک دیوار یا کف ممکن است مقداری دوغاب و ملات روی سطح کار باقی بماند که باید به سرعت و قبل از خشک شدن پاک شود؛ این کار با استفاده از اسفنج انجام می شود.

ماله بندکشی

10. ماله بندکشی

یکی از مهم ترین ابزار نصب کاشی استفاده از ماله بندکشی به منظور پر کردن بند میان کاشی ها است؛ برای هموار کردن سطح ظاهری کاشی و سرامیک باید  بند سرامیک ها پر شوند تا بین آن‌ها اتصال خوبی ایجاد شود.

ماله لاستیکی بندکشی از یک لاستیک محکم و انعطاف پذیر و یک دسته C شکل تشکیل شده است و می توان این ابزار را با سطوح مختلف از لحاظ سختی و ضخامت انتخاب کرد.

قاپک کاشی

11. قاپک؛ ابزار نصب کاشی

 قاپک یک قطعه و ابزاری است که از طریق خلاء هوا یا وکیوم به کاشی و سرامیک می چسبد و برای جا به جایی و کشیدن و ثابت نگه داشتن کاشی ها روی سطوح مختلف کاربرد دارد. این ابزار در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و در شکل ها و جنس های متفاوتی تولید می شود.

جمع بندی

ابزار نصب کاشی و سرامیک از تنوع زیادی برخوردار هستند و با به کارگیری آن‌ها می توان کیفیت مراحل کاشی کاری را بالا برد؛ همچنین با استفاده از جدیدترین ابزار کاشی کاری می توان فرآیند کاشی کاری را در زمان کمتری انجام داد و تا حد زیادی در وقت صرفه جویی کرد. در این مطلب انواع ابزار نصب کاشی مورد بررسی قرار گرفت و شما را با متنوع ‌‌ترین ابزار حرفه ای کاشی کاری آشنا کردیم.