صفحه اصلی
بلاگ
مقاله
ضخامت سرامیک اسلب چقدر است؟ مزایا معایب و کاربرد هر ضخامت
ضخامت سرامیک اسلب چقدر است؟ مزایا معایب و کاربرد هر ضخامت

ضخامت سرامیک اسلب چقدر است؟ مزایا معایب و کاربرد هر ضخامت

برای ساختمان سازی از مصالح ساختمانی مختلفی استفاده شده و سرامیک ها بخش جدایی ناپذیر این پروسه هستند. یک سرامیک با طراحی ایده آل و کیفیت بالا علاوه بر این که زیبایی را به یک سازه می آورد، مقاومت آن را در طی سال ها تضمین خواهد کرد.

بنابراین تا جای ممکن باید در انتخابشان کوشا بود. از انواع مهم سرامیک می توان اسلب را نام برد که تحت عنوان سرامیک های سایز بزرگ نیز شناخته می شود.

این سرامیک ها طبقه بندی های مختلفی داشته و آن ها را می توان از نظر سایز و ضخامت هم تفکیک کرد. از آن جایی که کاربران سوالات و ابهاماتی در خصوص انواع ضخامت سرامیک اسلب داشتند، تصمیم گرفتیم مطلبی را در این خصوص منتشر کنیم. پس اگر شما هم به دنبال خریدی آگاهانه هستید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

سرامیک اسلب چیست

سرامیک اسلب چیست؟

پیش از بررسی ضخامت سرامیک اسلب، نخست بد نیست ببینیم اصلا این سرامیک چیست. اسلب یا همان سرامیک سایز بزرگ تفاوت آشکاری با سرامیک های معمولی نداشته و تنها سایز است که در این جا اهمیت دارد.

برای تولید این سرامیک ها معمولا از مرغوب ترین متریال های موجود در بازار استفاده می شود، البته در صورتی که از برند و سازندگان معتبری خرید کرده باشید. به یاد داشته باشید شرکت های زیادی در این زمینه مشغول به کار هستند و شاید بهتر باشد به تمام آن ها اعتماد نکنید.

سرامیک های بزرگ بیشتر با نام سرامیک اسلب پرسلانی یا سرامیک بوک مچ شناخته می شوند که بهترین مواد خام و خاک رس شامل مواد اولیه آن هاست. ویژگی های جذابی در این سرامیک ها یافت می شود که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • مقاومت این محصول در مقابل سایش بسیار زیاد است و این می تواند کیفیت را تا سال ها تضمین نماید.
  • مشتریان همواره به دنبال مصالحی هستند که قدرت جذب رطوبت کمی داشته باشد. خوشبختانه سرامیک اسلب پرسلانی چنین امکانی را برایشان فراهم کرده است که در مقایسه با مصالح مشابه در بازار عملکرد بسیار بهتری دارد.
  • سرامیک اسلب پرسلانی در برابر حریق مقاوم بوده و همین مورد ایمنی سازه ها را تا حد زیادی افزایش می دهد.
  • شوک دمایی گاهی اوقات منجر به خراب شدن محصولاتی مانند کاشی ها و سرامیک ها می شود. این در حالیست که چنین چیزی برای سرامیک اسلب پرسلانی مطرح نیست. البته ضخامت سرامیک اسلب پرسلانی هم در این خصوص تاثیراتی دارد.
  • در نهایت بد نیست به زیبایی این سرامیک ها اشاره کنیم که جلوه زیبایی به دکوراسیون و طراحی منزل شما ارائه می کند.
نصب سرامیک اسلب چگونه است

نصب سرامیک اسلب چگونه است؟

علی رغم اینکه سرامیک های اسلب بندهای کمتری ایجاد می کنند و بندکشی و نصب آن ها نیز ساده تر است، حمل و نقل این سرامیک ها به خاطر ابعاد بالا و وزن نسبتا سنگین، نیازمند دقت و توجه بیشتری است و برای جابجایی باید تعداد افراد مناسبی را به کار گرفت. به این دلیل که سایز بالا موجب وزن بیشتری می شود، می بایست از چسب های سرامیک برای نصب استفاده کرد.

فراموش نکنید سطح زیرین این سرامیک ها باید کاملا صاف و هموار باشند. وجود کوچک ترین ناهمواری در فرآیند نصب می تواند مشکلاتی را به وجود آورد که ضخامت سرامیک اسلب هم در این زمینه تاثیرگذار است.

طبیعتاً هر چه سایز سرامیک اسلب بیشتر باشد، وزن آن ها نیز افزایش می یابد. در نتیجه جابجایی و نصب آن ها دشوارتر خواهد بود. اگر شرایط لازم برای جابجایی و نصب این سرامیک ها را ندارید، از مواردی با سایز کوچک تر استفاده کنید.

مزایای سرامیک اسلب چیست؟

سرامیک اسلب با توجه به این که در خانواده سرامیک ها جای دارد، از مزایای نخستین آن ها هم برخوردار است. برای نمونه سرامیک اسلب پرسلانی تمام مزایای سرامیک پرسلان را در خود جای داده، اما وقت آن رسیده است سایر مزایای سرامیک اسلب را بررسی نماییم:

  • خوشبختانه از سرامیک اسلب می توان در هر جایی از ساختمان استفاده کرد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. کاربران زیادی تصور می کردند این محصول صرفاً مختص برخی نقاط منزل است که اصلا این چنین نیست.
  • زیبایی محیط با استفاده از سرامیک اسلب چند برابر می شود و تجربه همواره این را ثابت کرده است، زیرا دلایلی برای آن وجود دارد. بندهای این سرامیک از سرامیک معمولی کمتر بوده و همین قضیه محیط را بزرگ تر، یک تکه و یک پارچه می کند.
  • وجود بندهای کمتر در این سرامیک ها، آلودگی کمتری را هم با خود به دنبال دارند و خوشبختانه تمیز کردنشان بسیار ساده است.
  • اگر نگاهی به بازار داشته باشید، طرح های مختلفی را از این سرامیک ها می بینید و حتی می توان طرح مد نظر را به صورت چاپی سفارش داد. به علاوه، ضخامت سرامیک اسلب نیز در نوع خود متنوع است. پس در مجموع اگر به دنبال ظاهری شیک و لوکس در تمام نقاط ساختمان هستید، از سرامیک اسلب غافل نشوید.
  • قیمت سرامیک پرسلان در مقایسه با سایر مصالح مشابه به صرفه است.

بررسی معایب سرامیک اسلب

سرامیک های سایز بزرگ یا اسلب معایب چندانی ندارند و همین ارزش استفاده از آن ها را دو چندان کرده است. شاید حمل و نقل و نصب سنگ اسلب را به خاطر وزن سنگین بتوان از معدود معایبش عنوان کرد که با برخی ترفندها و راه حل ها می توان این مشکل را هم برطرف نمود. در مجموع می توان گفت خرید، جابجایی و استفاده از این سرامیک ها آن چنان هم برای کاربران چالش برانگیز نخواهد بود.

کاربرد سرامیک اسلب

سرامیک اسلب چه کاربردهایی دارد؟

این سرامیک ها در گذشته به خاطر زیبایی و بزرگ جلوه دادن سازه ها بیشتر در مراکز تجاری، اداری، تالارها، هتل ها و رستوران ها استفاده می شد و نمونه های آن هنوز هم در این اماکن طرفداران خاص خود را دارند.

دامنه استفاده از این محصولات امروزه گسترده تر شده و در منازل مسکونی هم دیده می شوند. اگر شما هم تصمیم خود را برای بهره بردن از این سرامیک ها در منزل گرفته اید، باید به حسن سلیقه‌تان تبریک گفت.

چه در محیط های کوچک و چه بزرگ، این سرامیک ها کاربردهای فراوانی دارند. تفاوتی هم در این که تم یک سازه تیره است یا روشن، دیزاین آن کلاسیک، مینیمال یا سنتی است وجود ندارد؛ در هر صورت می توان انواع سرامیک اسلب را به کار گرفت.

البته برای این منظور باید به ضخامت سرامیک اسلب هم دقت داشت. فراموش نکنید استفاده از این محصول از نوع ساده و با رنگ روشن در محیط کوچک، موجب وسیع دیده شدن آن خواهد شد.

در مقابل محیط های بزرگ نیز می توانند از مزایای این سرامیک ها بهره ببرند. چنین اماکنی با این وجود مدرن و لوکس نمایش داده می شوند. نمای ساختمان، کانتر، روی کابینت ها، کف و دیوار و حتی حمام و دستشویی از جمله کاربردهای این سرامیک ها در منزل به شمار می روند که سبب شده میزان تقاضای مشتریان در سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته باشد.

انواع ضخامت سرامیک اسلب

انواع ضخامت سرامیک اسلب

به بحث اصلی مطلب یعنی انواع ضخامت سرامیک اسلب می رسیم که سوال بسیاری از کاربران هم بود. همان طور که مطالعه کردید، این سرامیک ها از جنبه های مختلفی قابل دسته بندی هستند و به لحاظ ضخامت نیز می توان آن ها را در دست های جداگانه ای قرار داد.

طبیعتاً از سرامیک اسلب با ضخامت های گوناگون برای مصارف مختلفی استفاده می شود و هر یک از آن ها کاربردهای ویژه ای در صنعت ساختمان سازی دارند که باید در موردشان اطلاعات به دست آورد.

انواع سرامیک اسلب از نظر ضخامت

انواع سرامیک اسلب به لحاظ ضخامت به شرح زیر است:

  • سرامیک اسلب با ضخامت 6 میلی متری
  • سرامیک اسلب با ضخامت 9 میلی متری
  • سرامیک اسلب با ضخامت 10 میلی متری
  • سرامیک اسلب با ضخامت 11.5 میلی متری
  • سرامیک اسلب با ضخامت 20 میلی متری

توجه داشته باشید نوع 20 میلی متری در واقع آخرین ضخامتی است که برای سرامیک های اسلب در نظر گرفته می شود. از لیست ذکر شده هم به این نتیجه می رسیم که بازه ضخامت این محصول بسیار گسترده بوده و مشتریان می توانند انتخاب های متنوعی داشته باشند.

قیمت این سرامیک ها نیز تفاوت هایی با هم دارند. مطمئناً هر چه ضخامت بیشتر باشد، مواد اولیه بیشتری هم در آن ها به کار رفته و در نتیجه قیمت افزایش می باید. البته این موضوع به عوامل دیگری نظیر کیفیت، برند سازنده و طراحی آن ها نیز وابسته است و نباید از آن ها غافل شد.

درصد بالایی از کاربران این سوال را دارند که بهترین سرامیک اسلب برای استفاده در ساختمان سازی چیست؟ در ابتدا باید ببینید نوع نیاز و مصرفی که از این سرامیک انتظار دارید دقیقا چیست تا بتوانید به تصمیمات بهتری برسید.

سرامیک اسلب با ضخامت بالا، برای مواردی به کار می رود که افراد نیازمند مقاومت بیشتری هستند. هر چند تمام این سرامیک ها تقریبا نازک بوده، بیشتر برای زیبایی به کار می‌ روند و نباید انتظار مقاومت فراوانی داشت، اما باز هم تفاوت هایی به لحاظ مقاومت در انواع مختلفشان یافت می شود. پیشنهاد می شود برای انتخابی بهینه تر حتما از فردی متخصص مشورت بگیرید.

انواع سرامیک اسلب از نظر سایز

علاوه بر ضخامت، سایز سرامیک ها نیز بسیار مهم هستند. برخی از سرامیک های پرطرفدار از این نظر را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

  • سرامیک اسلب در سایز 100 در 100 سانتی متر
  • سرامیک اسلب در سایز  80 در  80 سانتی متر
  • سرامیک اسلب در سایز 120 در 20 سانتی متر
  • سرامیک اسلب در سایز 120 در 120 سانتی متر
  • سرامیک اسلب در سایز 60 در 120 سانتی متر
  • سرامیک اسلب در سایز 160 در 80 سانتی متر
  • سرامیک اسلب در سایز 120 در 280 سانتی متر
  • سرامیک اسلب در سایز 160 در 320 سانتی متر

سخن آخر؛ خرید سرامیک اسلب

همان طور که گفته شد، سرامیک های اسلب کاربردهای زیادی در سال های اخیر پیدا کرده اند و می توان روی آن ها برای مقاوم و زیباسازی ساختمان ها اقدام کرد. تمام سایزها و ضخامت های گفته شده برای این سرامیک ها که در بالا اشاره شد، ارزش خرید دارند و تنها باید به کاربردشان توجه داشت.

عواملی همچون ضخامت سرامیک اسلب در تهیه آن ها دخالت دارند و حتما باید در آن زمان توجه کافی را به این نکته داشته باشید. شرکت ما به عنوان تولید و عرضه کننده انواع سرامیک های پرسلان، خدمات فراوانی را هم به مشتریان ارائه می کند.

تنها کافیست به بخش فروشگاهی سایت سری زده تا جزئیات و تصاویر هر یک از سرامیک ها را شاهد باشید. تیم ما از زمان خرید تا تحویل در مقصد خواسته شده همراه شما خواهد بود.